21 september, 2006

Na Slavnik po kolesarski poti

V torek sem (že spet) optimistično razumel vremensko napoved in se odpravil iskat sonce na Primorsko. Seveda ga tam še ni bilo, megla in oblačen pokrov pa sta me prepričala, da se odpravim nekam kjer sem že bil ... in Slavnik se je kar sam pokazal v daljavi. Med izletom na Slavnik iz Prešnice sem se dvakrat srečal z neoznačeno "kolesarsko potjo" (starim kolovozom) iz Podgorja, pa sem se odločil, da jo grem tokrat pobližje pogledat.
 
Opozorilo: če se boste odpravili po tej poti, se zavedajte, da je namenjena kolesarjem (in da imajo ti na njej prednost). Če se niste pripravljeni umakniti dvokolesnemu izstrelku, ki bo z nekaj deset kilometri na uro priletel mimo vas, si raje izberite drugo pot.
 
Zemljevid na parkirišču v Podgorju pravi da se kolesarska pot začne ob železnici. Ker me hoja do tja ni mikala, sem se odpravil na Slavnik po strmi poti, na razcepu sredi gozda, kjer strma pot zavije v desno, pa sem zapustil markacije in izbral levi krak. Na požarni cesti (v dveh letih se je povsem zarasla) sem zavil levo in po krajšem spustu prišel do širokega kolovoza, ki se dviga v desno. Vzpon je zmeren, na prvih travnikih pa se kolovoz razcepi (pravi je desni, bolj shojen krak) in vas pripelje do makadamske ceste, ki pelje na Slavnik iz Kozine. Prečkate jo, se odpravite dobrih 50 metrov naprej po levem kraku makadama in poiščete markirano pot iz Prešnice. Ta vas mimo Grmade in Cigana popelje do vrha.
 
Da ne bi kvaril lenobnega vzdušja, sem se odločil, da se bom s Slavnika spustil po položni poti v Podgorje. Kakšna napaka !!! Spust so mi sicer popestrili zadihani, zaripli in popolnoma preznojeni ljubljanski gimnazijci, ki jih je vzpon po položni poti očitno popolnoma uničil, pot pa ni več vredna tega imena. V zadnjih nekaj letih so uspeli iz prijetnega širokega kolovoza narediti blatno gozdno cesto, po kateri se lahko prevažajo celo tovornjaki (kot kažejo kolesnice na njej). Za vzpon na Slavnik si raje izberite katerokoli drugo pot.
 
Pa še kolesarski pogled: v suhem vremenu je vzpon po položni poti na Slavnik in spust po kolesarjem namenjenem kolovozu zelo prijeten izlet ... konec maja pa kaj več o njem :).

Ni komentarjev: