22 september, 2007

Kraški rob od Črnega Kala do Podpeči

Če bi radi konec septembra uživali v cvetočih travnikih, se odpravite na Kraški rob. Precej idej za izlete boste našli na straneh www.zaplana.net (na primer vzpon na Lipnik iz Zazida), lep pa je tudi sprehod po robu od Črnega Kala do Podpeči.

Najlepše je začeti na parkirišču nad Črnim Kalom: z avtoceste se na odcepu Kastelec odpravite proti Podgorju, po prvem klancu zavijete desno proti Črnotičam, nato pa desno na prvi širši makadam, ki vas po slabem kilometru pripelje do parkirišča nad plezališčem in začetka markirane poti. Pot vas najprej popelje mimo ostankov gradu na stolpu (ne hodite nanj, da ne boste prožili kamenja na plezalce pod seboj), nato pa se ob jeklenicah spusti pod steno. Po krajšem sprehodu skozi plezališče boste prišli do železniške proge, ki jo prečkate, na drugi strani v gozdu poiščete nadaljevanje poti in uživate v čudovitih travnikih in lepih razgledih.

Ko vas pot pripelje do radijskega stolpa, bo verjetno že čas za malico. Če je bil izlet za vas še prekratek, se odpravite po makadamski cesti; na prvem razcepu vas bodo markacije spet poslale na ozko stezico skozi gozd. Na začetku naslednjega razglednega travnika vas čaka razcep: lahko se odpravite do cerkvice Marije Snežne (levo) ali naprej po robu (naravnost) do jeklenic, ki vas varno spravijo pod steno. V gozdu pod robom se pot skorajda izgubi, mi smo ubrali shojeno bližnjico do makadama, na tem zavili levo in se znašli v deželi markacijskih bitk. Modre packe premazane čez sive lise, ki pokrivajo markacije, vas bodo poslale desno na dobro vidno stezo, ki pripelje nad Podpeč. Tam se ustavite, od daleč uživajte v pogledu na obrambni stolp, si odpočijte na klopci, ne motite domačinov in se počasi vrnite do izhodišča. Zmedi v goščavi pod robom smo se med vračanjem izognili s sprehodom po makadamu do radijskega stolpa.