17 november, 2006

Med Vajnežem in Struško

Gozdovi nad Jesenicami so bili včasih očitno polni medvedov; nad Javorniškim rovtom je Medji dol, sedlo nad njim je Medvedjak (Bärensattel), na avstrijski strani pa leži Medvedji dol (Bärental). Sledove kosmatincev boste našli le še na zemljevidih, tik pod grebenom Karavank pa vas čaka tiha razgledna planina Seča.

Na Sečo vodi markirana pot iz Javorniškega rovta. Avtocesto mimo Jesenic zapustite na izvozu Lipce, na stari magistralni cesti zavijete desno, nato pa kmalu levo (kažipot Koroška Bela). Na naslednjih križiščih sledite planinskim kažipotom za Pristavo ali kažipotu za Javorniški rovt. Na koncu vasi se cesta razcepi (levo na Pristavo, desno do Doma Trilobit), tam pustite avto in se odpravite proti Stolu.

Markacije vas vodijo mimo stare elektrarne, po vedno bolj strmem kolovozu in mimo skalnatih obronkov Srednice in Struške. Tik pred ciljem se odpre pogled na Julijske Alpe, nato na (jeseni) živopisano kotanjo Kranjske Ride, na sedlu pa še na avstrijske vrhove Karavank.