14 december, 2007

Lenoben sprehod okoli Hrastovelj

Ko sem gledal fotografije s svojega prvega vzpona na Križno goro, sem opazil tudi tiste z izleta na Veliki Gradež in Kuk, kjer sem se prav tako zadnjič potepal pred petimi leti. Ker je parkiranje v Dolu pri Hrastovljah skorajda nemogoče, sem se odločil na pot podati iz Hrastovelj (pred cerkvijo je obilica parkirišč), smrdela pa mi je asfaltna cesta do Dola ... potem pa sem se spomnil, da sem med drugim izletom okoli Hrastovelj videl makadam iz Dola v Zanigrad. Preverjanje posnetkov iz zraka na Geopediji je to potrdilo, opazil pa sem še pot, ki sem jo že dolgo iskal: kolovoz po vrhu Jerebin.Na pot se odpravite izpred cerkve v Hrastovljah in sledite markacijam do Zanigrada. Od cerkve v Zanigradu se odpravite po makadamu skozi vas in pod železnico, takoj za njo pa zavijete desno na precej ozek kolovoz. Ta se hitro vzpne na greben Jerebin in vas nato zložno pelje po njem (zgrešiti ne morete, na obeh straneh so električni pastirji). Po daljšem položnem sprehodu boste levo v dolini opazili Zazid, nato pa se kolovoz začne spuščati in se priključi tistemu, ki gre iz Zazida proti Gradežu. Opazili boste tudi prve markacije, ki jim sledite vse do Velikega Gradeža. Tam sem zavil desno na ozko dobro uhojeno stezo, ki pripelje naravnost na vrh Kuka.

S Kuka se po stezi, ki kaže skoraj naravnost proti Svetemu Kviriku vrnete na kolovoz, na prvem razcepu izberete desni krak (markacij tu skorajda ni), na prvem sedlu pa zapustite (zdaj bolje) markirano pot proti Lačni in zavijete ostro desno na ozek kolovoz. Ta prečka pobočje, nato pa zavije levo in se začne precej hitro spuščati v dolino, kjer postane zaradi flišnih tal nemarno blaten. Po slabih dveh kilometrih vas kolovoz pripelje na asfaltno cesto, po kateri se spustite do parkirišča.

Več fotografij
Zemljevid poti

2 komentarja:

Unknown pravi ...

Dobro jutro!

Že pred časom sem ti omenil, da se PRIJATELJI ISTRE in večkrat tudi "kontinentalci", udeležujemo pohodov po še deviški ISTRI. Pohodi so vsako nedeljo v zimskem času. Pokliči na 040564800 DARKO

Ivan Pepelnjak pravi ...

Potek poti iz Hrastovelj do Zanigrada je spremenjen, opis najdete na straneh OPD Koper.