11 marec, 2008

Kolenoterapija v Čičariji

Če imate manjše težave s koleni, vam bodo nedvomno dobro deli položni (včasih celo markirani) kolovozi, s katerimi so prepredeni grebeni Čičarije, na primer krožna pot nad Movražem in Smokvico.

Izlet začnete malo pred Smokvico: iz Gračišča se po ozki asfaltni cesti zapeljete proti Movražu in parkirate pred prvem križiščem (tam, kjer se z desne priključi asfaltna cesta iz Gračiške vale). Odpravite se desno po stranski cesti, čez dobrih 100 metrov boste našli prvi kažipot, ki vas usmerja v levo na širok gruščnat kolovoz. Ta je naprej povsem položen, nato pa se zložno vzpne do razglednih travnikov Vele griže in vas čeznje popelje do cerkvice sv. Kvirika.Tik pred cerkvico se iz severa mimo ostankov gradišča na Gradcu priključi kolovoz, po katerem se odpravite proti Movražu. Kolovoz se hitro spremeni v ozko dobro vidno stezo, ki se ob postajah križevega pota spušča po travnatem pobočju do starega kolovoza. Temu sledite nekaj minut, nato pa ga pri IX. postaji spet zapustite in se v levo po dobro uhojeni stezi spustite v Movraž.

V Movražu se po glavni cesti odpravite nazaj proti Smokvici (rahlo v levo), tik pred koncem vasi pa zavijete desno na ožjo cesto proti pokopališču. Pred njim se s ceste v levo odcepi star kolovoz (stara "cesta" v Smokvico), od njega pa čez nekaj minut v desno širok kolovoz proti vrhu Kuka. Po daljšem vzponu se znajdete pod skalnim robom Kuka, ki se mu kolovoz spretno izogne in vas na kraške travnike Kuka in Gradeža pripelje malce bolj vzhodno. Ti travniki so prepredeni s kolovozi, držite se levih krakov. V pomoč vam bodo najprej pečine Kuka, nato pa križ na njegovem najvišjem vrhu; kmalu se pojavijo tudi markacije.S Kuka se spustite proti Lačni, najprej po razglednih travnikih, nato pa po grebenu mimo Kroga in Vrha Križa. Tik pred zadnjim vzponom na Lačno se v levo odcepi dobro viden kolovoz (označen z oranžnimi puščicami), po katerem se spustite nazaj v dolino. V dolini se kolovoz izteče na staro pot iz Smokvice v Gračišče. Na njej zavijete desno in v nekaj minutah vas bo pripeljala do asfalta le 150 metrov od križišča kjer ste parkirali.

Terapija seveda ne bo popolna brez fužev v gostilni v Sočergi.